Hírek
2019. Október 12. 07:11, szombat |
Életmód
Forrás: infovárosok
A Z-generáció kezében a zöldebb jövő
Őket célozza az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ) pályázata
Magyarországon az italos kartondobozok mindössze 23 százaléka jut el a szelektív gyűjtőkbe, míg néhány európai országban ez az adat már 80 százalék. Immár harmadik alkalommal indít kreatív reklámfilm pályázatot az IKSZ, „ZöldenJobb.mp4” elnevezéssel, ahol horror, tragédia és komédia műfajokban nevezhetnek a diákok. A pályázat szeretné ösztönözni a 13-19 éves korosztályt a szelektív hulladékgyűjtésre és felhívja figyelmüket az újrahasznosítás fontosságára. A nyertest pedig az egész ország megismerheti, hiszen a győztes kisfilmet több TV csatorna is sugározza majd a következő évben.
A zöldebb jövő is egy kis lépéssel kezdődik
Ahhoz, hogy jobbá tegyük a világot, néha nem kell más, csak egy elhatározás, ahogy a szelektív hulladékgyűjtés esetében is. Ezzel a döntéssel ugyanis évente megközelítőleg 38.000 fát menthetnénk meg a kivágástól. Ezért is jött létre az Italos Karton Egyesülés edukációs reklámfilm pályázata, amely kifejezetten a Z generációt szólítja meg. Az ő kreativitásuk és elszántságuk ösztönzően hathat más korosztályra, szüleikre is
„Az elmúlt években beküldött reklámfilmekből kiderül, hogy a fiatalabb generáció már tudatosabban figyel környezetére és ehhez a szelektív hulladékgyűjtés is hozzá tartozik. Az italos karton hulladék értékes alapanyag, amelyből az újrahasznosítást követően is rengeteg hasznos termék keletkezhet, de csak akkor, ha szelektíven gyűjtik” – mondta Baka Éva, az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés ügyvezető igazgatója.
Horrorral, komédiával a környezetvédelemért
Az általános és középiskolás fiatalok egy 30 másodperc hosszú kreatív reklámfilm beküldésével pályázhatnak, amelyben a szelektív hulladékgyűjtésre és az újrahasznosításra hívják fel az ország figyelmét. A pályázók három műfaj – horror, komédia vagy tragédia - közül választhatnak filmjük forgatásához, melyet bármilyen technikai eszköz segítségével elkészíthetnek. A pályázók november 11-ig küldhetik el műveiket.
„A Z generáció máshogy közelíti meg azokat a problémákat, amelyek a jövőnket befolyásolják, mint például a szelektív hulladékgyűjtés. Éppen ezért izgatottan várjuk az idei pályázati anyagokat, minden olyan diáktól, akinek fontos környezete védelme és ezt szeretné megmutatni videó formájában.” – mondta Fazekas Ildikó, az Önszabályzó Reklám Testület igazgatója, a szakmai zsűri tagja.
Rajta kívül például Dudás Balázs díjnyertes filmrendező is bírálja a pályaműveket. Az általuk kiválasztott első helyezett nyereménye a GoPro kamera mellett az a megtiszteltetés, hogy reklámfilmjét a TV képernyőjén is láthatja majd az ország. A közönségszavazás díjazottja pedig értékes fotós és filmes eszközökkel gazdagodik majd.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 13. 07:51, szerda | Életmód
Jövőre két lépcsőben dupláznál meg a családi adókedvezmény mértékét
Újabb egyszerűsítések segíthetik a gyermekes családok életkezdését és lakhatását - közölte a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) kedden az MTI-vel.
2024. November 12. 08:26, kedd | Életmód
Robbie Williams jövő szeptemberben visszatér Budapestre
Újra Budapesten ad koncertet Robbie Williams. A világhírű brit popsztár 2025. szeptember 12-én az MVM Dome-ban lép fel.
2024. November 11. 07:51, hétfő | Életmód
A kormány 2025-öt a fiatalok családalapítási évévé szeretné tenni
A kormány a következő, 2025-ös esztendőt a fiatalok családalapítási évévé szeretné tenni
2024. November 10. 19:43, vasárnap | Életmód
FELÚJÍTÁSI HULLÁM: NEMZETKÖZI WORKSHOP A TÁRSASHÁZI FELÚJÍTÁSOK FELLENDÍTÉSÉÉRT BUDAPESTEN
Az Európai Építőipari Szövetség (EBC) és az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) szervezésében ma egy átfogó szakmai workshopot tartottak Budapesten a társasházi felújítások ösztönzésére, melynek középpontjában az energiat